Skip to main content

Guide

Logo Prisume user guide

 

Aloita automaattinen tulostustarvikkeiden tilaus

Tämä opas auttaa sinua uuden asiakkuuden käyttöönotossa ja automaattisen tarviketilauksen määrittämisessä. Seuraa alla olevia ohjeita varmistaaksesi, että tarviketilaukset toimitetaan oikeaan paikkaan.

Jos sinulla ei ole pääsyä Prisumeen, ota yhteyttä Despeciin rekisteröityäksesi käyttäjäksi. Jatka sitten alla esitettyjen vaiheiden mukaisesti.

Suosittelemme noudattamaan ohjeita suositellussa järjestyksessä.



Uuden asiakkuuden käyttöönottoprosessi (Klikkaa linkkiä siirtyäksesi kyseiseen osioon)

1. Jälleenmyyjänä oman asiakkuuden luonti 3. Tiedonkeruuohjelman lataaminen 6. Määritä eri osoitteille tulostimet
1A. Anna omille asiakkaille käyttöoikeus (valinnainen) 4. Tiedonkeruuohjelman asennus 7. Lisää Bid-tiedot tulostimille
2. Tiedonkeruuohjelman konfigurointi 5. Luo omalle asiakkaalle eri osoitteet 8. Merkitse tulostimet ”hallinnoiduiksi”

 


Käyttöönoton jälkeen 

Lähetyksen pakettitarra Kun uusia tulostimia havaitaan Tulostimien työpöydän/raportin esittely
Jos tulostin on offline tilassa / poistuneet käytöstä Viimeisen tilauspäivän tarkistaminen  




1. Jälleenmyyjänä oman asiakkuuden luonti

Kirjaudu sisään Prisumeen ja näet alla olevan kuvakaappauksen mukaisen valikon. Jälleenmyyjä asiakkuus luodaan ”New Vendor” kohdasta. (Jos käytät eri asiakasryhmiä, sinun on valittava (klikattava) ryhmä ennen kuin klikkaat ”New Vendor”). Myöhemmin voit helposti siirtää asiakasta klikkaamalla ”Associate”.

 


Kun olet klikannut ”New Vendor” -kohdasta,  täytä kentät alla, paitsi ”Region”  ja paina ”Save”.

 


1A. Anna omille asiakkaille käyttöoikeus (valinnainen)

Jos asiakas haluaa tutustua tietoihin, se onnistuu helposti aktivoimalla ”loppuasiakasmoduuli, jolloin vasemmalla puolella avautuu valikko nimeltä ”Team”. Jos asiakas (loppukäyttäjä) on jo luotu ja haluat antaa loppuasiakkaalle käyttöoikeuden jälkikäteen, toimi seuraavasti:

Vaihe 1: Siirry asiakastiliin vasemmanpuoleisessa valikossa ja napsauta sitten kolmea pystysuoraa pistettä siirtyäksesi asetuksiin.

Vaihe 2: Napsauta vasemmassa reunassa olevasta paneelista ”Team”.

Jos et näe valikkoa ”Team”, siirry kohtaan ”Settings” -> ”Edit information” ja ota käyttöön ”End customer access” ja napsauta tallenna ja palaa sitten vaiheeseen 2.

 

Vaihe 3: Napsauta ”New User” oikeassa yläkulmassa ja syötä tarvittavat tiedot. Valitse ”Full” (Täydellinen) ”Can view” (Voi tarkastella) -asetuksissa ja napsauta Tallenna.  Lisää tarvittaessa valinnainen teksti. Linkit ovat tuettuja.

Asiakas on nyt saanut kutsun sähköpostitse. Jos hän ei ole saanut sitä, pyydä tarkistamaan roskapostikansio.  Viesti on lähetetty osoitteesta app@3manager.com.

 


2. Tiedonkeruuohjelman määrittely

Ennen tiedonkerääjän asentamista on suositeltavaa syöttää ne IP-alueet, joihin tulostimet on asennettu.

Asiakkaan IT-ylläpitäjä saa tarvittavat tiedot, jotka on syötettävä kohdassa Settings – Data Collector. (Tiedonkerääjä luodaan automaattisesti samalla kun asiakas luodaan. Tarvittaessa voidaan helposti asentaa lisää tiedonkerääjiä, jos asiakkaalla on useita erillisiä verkkoja).

Suosittelemme alla olevien kenttien käyttämistä, koska voit helposti kopioida IP-alueet Excelistä.



3. Lataa Tiedonkeruuohjelma

Riippuen siitä, teetkö sinä vai asiakkaasi asennuksen, voit valita useiden vaihtoehtojen välillä.

1. Lataa suoraan sovelluksesta napsauttamalla oikeassa yläkulmassa olevaa ”download” -painiketta.

2. Lähetä sähköposti yhteyshenkilölle, joka voi asentaa tiedonkerääjän.


3. Käy osoitteessa
https://www.3manager.com/download ja lataa haluamasi versio suoraan. Muista kopioida sijaintitunnus Prisume-tililtäsi verkossa tai sähköpostitse.



4. Tiedonkeruuohjelman asennus

Asiakkaan pitäisi nyt saada asennusohjeet ja sähköpostiviesti, jolla hän pääsee verkkoportaaliin, josta voit ladata ja asentaa tiedonkerääjän. Tämä skannaa verkkosi määritetyillä IP-alueilla ja alkaa valvoa tulostimia niin, että Prisume havaitsee väriainetasot ja hälytykset.

Kun olet ladannut tiedonkerääjän, kaksoisnapsauta asennustiedostoa ja seuraa opasta. Kun asennus on valmis, sinulta kysytään tunnusta, joka on mukana saamassasi sähköpostiviestissä sekä verkko-osoitteessa, josta sen voi kopioida.



5. Luo omalle asiakkaalle eri osoitteet

Jotta voidaan varmistaa, että väriaineet ja muut tarvikkeet lähetetään oikeaan paikkaan, on tärkeää, että Prisume ”tietää” kaikki osoitteet ja mahdolliset osastot. ”Settings"-kohdassa on valikko nimeltä ‘Account’. Tarkista, että osoite, postinumero, kaupunki ja maa on täytetty oikein.

Jos osastoilla on eri toimitusosoitteet, toista klikkaamalla ”Settings” ja valitse ”Departments” ja klikkaa sitten ”Uusi Osasto” (Ny afdelinger).  (alla Afdelinger = Osasto).


Kun lisätään useita osastoja, osoitteet, postinumero, kaupunki ja maa on täytettävä samalla tavalla kuin edellä. Merkitse rasti ruutuun ”Supplies delivery address” sen osoitteen vieressä, johon tarvikkeet on toimitettava.




VINKKI: Jos sinulla on monia osastoja, voit klikata ”Lataa” saadaksesi Excel-tiedoston täytettäväksi (tai copy/paste toisesta olemassa olevasta taulukosta) ja tuoda sen sitten takaisin Prisumeen (alla).




6. Määritä eri osastoille tulostimet

Nyt voit yhdistää tulostimet ja vastaavat osastot. Tämä onnistuu helposti klikkaamalla ”Dashboard” ja sitten ”Devices”. Vieritä alaspäin tulostimien luetteloon. On suositeltavaa, että valitset ”Default”-näkymän. (alla Enheder (Dk) = Devices).




Merkitse ne yksiköt, jotka liittyvät osastoon, jonka haluat yhdistää ja valitse osasto avattavasta ”Associate department” alasveto -valikosta. Tulostin ja tarvikkeet yhdistetään, mikä näkyy luettelossa. HUOM! Tulostimien tarvikkeet, joita ei ole liitetty mihinkään osastoon lähetetään osoitteeseen, joka on määritetty kohdassa ”Settings -> Account”. (alla Tilknyt afdelning = Assosiate department).


Jos olet jakanut osastot yksilöllisiin IP-alueisiin, nämä voidaan määrittää ja tulostimet yhdistetään automaattisesti osastoon niiden IP-osoitteen mukaisesti. Jos tulostin on manuaalisesti määritetty toiselle osastolle, se pysyy siellä.

 


7. Lisää Bid-tiedot tulostimille

Oikean hinnoittelun varmistamiseksi tarvikkeille on tärkeää liittää tulostimet oikeaan Bid-tarjoukseen tarvittaessa. Tämä tehdään Account -tasolla ja on tärkeä osa käyttöönottoprosessia.

Siirry ko. Account -tilille ja napsauta kolmea pystysuoraa pistettä siirtyäksesi valikoihin.

Siirry kohtaan ”Settings -> Bids” ja napsauta ”New Bid” tai napsauta olemassa olevan Bid -tarjouksen nimeä siirtyäksesi asetuksiin.



  • Syötä Bid-tunnus (Pakollinen - ota yhteyttä Despeciin, jos sinulla ei ole Bid-tunnusta.)
  • Lisää valinnainen kuvaus (suositeltavaa)
  • Lisää Bid-tarjouksen viimeinen voimassaolopäivä
  • Klikkaa ”Save” (Tallenna)

Seuraava vaihe on laitteiden lisääminen Bid-tarjoukseen. 

  • Klikkaa ”Add Printer” ja käytä suodatinta hakuun tai napsauta luettelosta
  • Klikkaa ”Add”
  • Klikkaa ”Close”, kun laitteet on yhdistetty




Olet nyt lisännyt tulostimet Bid-tarjoukseen. Voit poistaa laitteita siirtymällä tarjouksen asetuksiin ja napsauttamalla sen Bid-tarjouksen nimeä, jota haluat muuttaa.

Napsauta sitten yhdistettyjen tulostimien lukumäärää tai ”click to view”, jolloin luettelo laajenee. Poista tarvittaessa tulostimet napsauttamalla pientä roskakorikuvaketta.




8. Merkitse tulostimet ”Managed” (”Hallinnoiduiksi”)

Viimeisenä vaiheena sinun täytyy merkitä laitteet ”Hallinnoitaviksi”, jotta ne voidaan lisätä toimittajasi automaattiseen tarviketoimituspalveluun.

Tämä tapahtuu lähes samalla tavalla kuin kohdassa 3, mutta tässä tapauksessa valitset vain ”Manage”-painikkeen ja jatkat sitten kuten vaiheessa 3.

Siirry kohtaan ”Dashboard -> Settings” (”Työpöytänäyttö -> Asetukset”) ja selaa alas tulostimien luetteloon. Valitse ”Default” (oletusnäkymä), jos se ei ole vielä näkyvissä. Merkitse joko ”kaikki tulostimet” (yhdellä napsautuksella) tai valitse tulostimet, jotka haluat tehdä ”aktiivisiksi”. Sen jälkeen paina ”Manage”-painiketta.


Siinä kaikki! Konfigurointi on nyt valmis. Joten olet nyt valmis automaattiseen toimitusten käyttöön.

 

 

 

Käyttöönoton jälkeen

 

 

 

Jos tulostimet ovat offline-tilassa / poistuneet käytöstä

Jos laite on merkitty Prisumessa joko offline- tai käytöstä poistetuksi, niin se voi olla silti asiakkaan sivustolla toiminnassa. Siihen voi olla useita syitä. Seuraa alla olevaa vianmääritysopasta ennen yhteydenottoa tukeen:

Onko tiedonkerääjä käytössä?

Klikkaa ”Account - Settings - Data collector” ja tarkista, lukeeko viimeisimmässä raportissa ”Just now”. Jos tiedonkerääjä ei ole käytössä, usein kaikki laitteet ovat silloin offline-tilassa. Käynnistä data-collector tarvittaessa uudelleen tai asenna se uudelleen.

Sisältyykö tulostimen IP-osoite löydettävissä oleviin IP-alueisiin?

Varmista, että IP-osoite sisältyy annettuihin IP-alue asetuksiin, jotka vastaavat tulostimen viimeisintä tunnettua osoitetta. Jos IP-osoite on nykyisen alueen ulkopuolella, päivitä asetukset niin, että ne sisältävät uuden alueen seuraavaa havaintosykliä varten. Jos IP-osoite on oikea, mutta ongelmat jatkuvat, tarkista asiakkaalta, onko IP-osoite muuttunut asiakkaan toimipisteessä.

 

Kun uusia tulostimia havaitaan

Varmistaaksesi, että asiakkaan sivustolla havaitut uudet laitteet konfiguroidaan oikein, suosittelemme hälytyksen asettamista, joka ilmoittaa, että uusi laite on havaittu. Tästä lähetetään sähköpostiviesti, jossa on linkki uuteen laitteeseen. Seuraava prosessi on syytä tehdä:

  1. Onko tulostin liitetty oikeaan osastoon (jos käytössä)?

  2. Ovatko osanumerot kunnossa?

  3. Pitäisikö tulostin liittää BID:iin oikean hinnoittelun varmistamiseksi?

  4. Merkitse tulostin hallinnoitavaksi, jos siihen pitäisi tilata tarvikkeita.

 

Lähetyksen pakettitarra

Asiakkaan nimi pakettitarrassa näkyy sillä nimellä, jonka olet antanut asiakkaalle Prisumessa.

Jos tulostin on liitetty osastoon, osaston nimi näkyy samalla rivillä asiakkaan nimen kanssa. Esimerkiksi jos tulostin sijaitsee ”Myyntiosastolla” yrityksessä ”Asiakas ABC”, pakettitarra näyttää seuraavaa: ”Asiakas ABC - Myyntiosasto”.

Jos tunnisteita, sijaintia, rakennusta ja kerrosta koskevat tiedot on täytetty laitetasolla, ne näkyvät lähetysetiketin ”Requisition”-kentässä.

Asiakkaille, joilla on lisämääreitä toimituspaikoissa, on hyvä idea lisätä nämä tiedot.

 

Viimeisen tilauspäivän tarkistaminen

Kun tarviketilaus tehdään, tilauksen tiedot (eli päivämäärä, jolloin tilaus lähetettiin Despecille) kirjataan Prisumeen. Tämä tarkoittaa, että Prisume ilmoittaa sinulle, kun tilaus on lähetetty Despecille. Seurantalinkki on käytettävissä myöhemmin. Yksityiskohtaisia lähetystietoja varten sinun on otettava yhteyttä Prisumeen.

Jälleenmyyjille suosittelemme käyttämään Supplies -työpöytänäyttöä ja käyttämään suodattimia, kuten laitteen IP-osoitetta laitteen etsimiseen. Näin saat yleiskatsauksen kaikista tilauksista, vaihdoista ja tämänhetkisestä tarvikkeiden tilasta.


Kirjoita laitteen IP-osoite (tai muut tulostimen tiedot) Supplies Dashboardiin laitteen etsimistä varten. Napsauta sitten ”Order”-välilehteä nähdäksesi tilaukset viimeisten 90 päivän ajalta. Voit säätää ajanjaksoa oikeassa yläkulmassa olevasta suodatinvalikosta.

”Order"-välilehdeltä löydät tilauspäivämäärän (kun se on lähetetty Despecille) ja ”Tracking” -välilehdeltä löydät linkin tarvikkeiden toimituksen todelliseen tilaan.

Toinen tapa tarkistaa viimeisimmän tilauksen päivämäärä on siirtyä tiettyyn laitteeseen ja tarkastella tulostimen tietoja napsauttamalla IP-osoitetta. Viimeisin tilauspäivämäärä näkyy tarvikkeiden tunnistetiedoissa. Jos olet antanut loppuasiakkaalle rajoitetun pääsyn Prisumeen, tätä näkymää suositellaan hänelle. Jälleenmyyjille suosittelemme Supplies Dashboardin käyttöä.